SPLASH FM

ΑΚΟΥΣΤΕ ΜΕ Τ&OmicA

To Ότι Αγαπώ στο Facebook

To Ότι Αγαπώ στο Facebook
Βρείτε μας στο Facebook

Δευτέρα, 17 Σεπτεμβρίου 2018

Επιστροφή στα θρανία – Πρόληψη ιώσεων

Επιστροφή στα θρανία – Πρόληψη ιώσεων

Πέρασε ήδη η πρώτη εβδομάδα από την έναρξη του σχολικού έτους και ήδη τα πρώτα συμπτώματα των ιώσεων κάνουν την εμφάνισή τους.

Χαρακτηριστικά, τα παιδιά που πηγαίνουν για πρώτη φορά σχολείο έρχονται αντιμέτωπα με μία μεγάλη ομάδα ιών άγνωστους για το ανοσοποιητικό τους σύστημα, με αποτέλεσμα να μην διαθέτουν τα απαραίτητα αντισώματα για να τους αντιμετωπίσουν.
Έτσι, οι γονείς είναι καλό να γνωρίζουν χρήσιμες οδηγίες προκειμένου να μειώσουν σημαντικά τις πιθανότητες να νοσήσει ένα παιδί από ίωση.

Πώς θωρακίζουμε το ανοσοποιητικό σύστημα του παιδιού

Ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα που είναι απαραίτητο για τη θωράκιση και την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος του παιδιού είναι η σωστή διατροφή. Στα καθημερινά γεύματα του παιδιού και της οικογένειας γενικότερα θα πρέπει να περιέχονται τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για ισορροπία και σε επαρκείς ποσότητες.

Παιδική διατροφή & Πρόληψη ιώσεων

Σε αυτά περιλαμβάνονται οι βιταμίνες και οι ουσίες με αντιοξειδωτική δράση. Η βιταμίνη Cπεριέχεται σε ωμές κόκκινες και πράσινες πιπεριές, ακτινίδια, μπρόκολο (στον ατμό), ωμό λάχανο, φράουλες, πορτοκάλια και χυμό ντομάτας, ενώ η βιταμίνη Ε περιέχεται σε μεγάλες ποσότητες όπως το ελαιόλαδο, οι ξηροί καρποί, τα σκουρόχρωμα φυλλώδη λαχανικά και το κρασί. Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί πως οι ντομάτες αποτελούν μία από τις καλύτερες πλούσιες σε λυκοπένιο επιλογές και ειδικότερα ο ντοματοχυμός και η τριμμένη ντομάτα (πολτός ή πουρές τομάτας). Τα ω3 λιπαρά οξέα συμβάλλουν εξίσου σημαντικά στην τόνωση του οργανισμού και εντοπίζονται σε μεγάλες συγκεντρώσεις σε λιπαρά ψάρια, σε ξηρούς καρπούς και στο σουσάμι.
paidi iosi epistrofi sto sxoleio
Τα μικρά παιδιά έχουν αυξημένες ανάγκες για ήρεμο και ποιοτικό ύπνο, αρκετές ώρες ημερησίως προκειμένου να ξεκουράζονται και ο οργανισμός τους να μπορεί να ανταπεξέρχεται σε πιθανές ιώσεις και λοιμώξεις. Ο παιδίατρος μπορεί να συστήσει τις απαραίτητες ώρες που πρέπει να κοιμάται το παιδί σύμφωνα με την ηλικία του.

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο που βοηθά πολύ στην αποφυγή και την πρόληψη των ιώσεων είναι η υιοθέτηση βασικών κανόνων σωματικής υγιεινής. Το παιδί θα πρέπει να μάθει να πλένει σωστά τα χέρια του, σύμφωνα με τους κανόνες που προβλέπονται, με ταυτόχρονη χρήση αντισηπτικών/απολυμαντικών σαπουνιών, τόσο κατά τη διάρκεια παραμονής του στο σχολείο όσο και στο σπίτι. Αξίζει να τονιστεί πως τα χέρια θα πρέπει να πλένονται με ιδιαίτερη προσοχή πριν την κατανάλωση φαγητού, μετά την τουαλέτα, μετά το παιχνίδι στο πάρκο, με την επιστροφή από το σχολείο κτλ.


Οι γονείς καλό θα είναι να ελέγχουν επίσης κατά πόσο τηρούνται οι βασικοί κανόνες υγιεινής στο σχολείο και από το προσωπικό που απασχολείται με τα παιδιά. Καλό θα είναι το παιδί να μάθει να τρώει μόνο από το δικό του πιάτο, χωρίς να μοιράζεται το φαγητό του με συμμαθητές, ενώ και το παγούρι ή όποιο προσωπικό του αντικείμενο χρησιμοποιείται στο σχολείο δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείται από άλλα παιδιά.
Καθ ‘όλη τη διάρκεια του έτους, ακόμη και τις χειμωνιάτικες παγωμένες ημέρες, θα πρέπει να αερίζονται σωστά όλοι οι κοινόχρηστοι χώροι είτε στο σπίτι είτε στο σχολείο. Μία λάθος λογική των γονιών είναι να μην ανοίξουν το παράθυρο από φόβο μην κρυώσει το παιδί. Ωστόσο η ατμόσφαιρα επιβαρύνεται σημαντικά με αποτέλεσμα οι ιώσεις να εμφανίζονται πολύ πιο συχνά.
Τέλος, στην περίπτωση που ένα παιδί παρουσιάσει μία αδυναμία θα πρέπει να παραμείνει στο σπίτι τουλάχιστον 48 ώρες χωρίς καθόλου συμπτώματα, καθώς έτσι προφυλάσσεται τόσο το ίδιο από την πιθανότητα μιας νέας ίωσης, όσο και τα άλλα παιδιά από να κολλήσουν και εκείνα.
Πηγή mothersblog.gr Δρ.Μαριαλένα Κυριακάκου



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναγνώστες